20130129

Low Self-esteem

Aku taktau lah kenapa lately aku punya self-esteem jadi sangat-sangat low. Mungkin sebab kekurangan aku kot. Entah kenapalah aku still tak boleh buang tabiat terlalu menjaga perasaan orang sampai aku yang tersiat-siat dengan perkataan yang agak sarcasm. Mungkin itu juga salah satu sebab aku low self-esteem. Perlu apa aku fikir apa yang orang judge pasal aku kan? But still, aku fikir dan fikir sampai kadang-kadang aku jadi malu dengan diri aku sendiri, apatah lagi orang sekelilling. Entah bila aku nak ubah sikap aku ni. Sampai satu tahap imaginary friend aku cakap, aku ni naif orangnya.

My cliche quote is "It's okay". Almost everyday I keep saying this to those yang tak reti jaga perasaan aku. Ahh, persetankan semua ni. Apa yang pasti, aku tahu dah sekarang siapa yang ikhlas berkawan dengan aku. As Malay saying goes, 'sudah terang lagi bersuluh'. 



NotaKaki : Dengan segala kelebihan yang kau ada sekarang, tak semua betul betul ikhlas berkawan. Berkawanlah orang yang mengingatkan kau kepada Tuhan, bukan yang meninggalkan kau keseorangan dalam kegelapan.


5 comments:

iss said...

bismillah.hai mak mertua :) hmmm..i love your new entry .persetankan mereka yang errr tuu.agak2 sy lulus dok jd saing awak?hehe..btw,sy suka nota kaki tuu :)

Unknown said...

terrcomment gne account adik saya laa plk :3

Himawari Mirsada said...

xpyh pk sgt nk jg prasaan org yg xtau jg prasaan kita,wt der je..xpyh kwn je ngn owg cm 2,hehe

Khairul Nizam Suhaimin said...

Ibarat berjalan di jalan yang panjang.. kawan yg ikhlas ibarat kereta, yang hampeh ibarat macam batu di tengah jalan... Sepak saje batu itu hahaha

Mijaa said...

Amna: awk lulus sokmo jadi saim sy :)
Elyna: dalam tempoh percubaan nk jadi ignorance ^^, thanks
Khairul: yup, betul3.. sepak je!